
Oktober is al bijna halverwege, het laatste kwartaal van het jaar. Er zijn nog maar 10 weken om de doelen van 2016 te verwezenlijken! Het is ook weer tijd om de budgetten van 2017 te verdelen, het sales en campagneplan te schrijven met de ervaringen van 2016. Geeft dit je stress of ervaar je het juist als een kans? Of ga je pas aan 2017 denken als het nieuwe jaar is ingeluid?
Als foodblogger valt het niet mee om elke keer weer aan nieuwe inspiratie te komen, het word al vaak meer van hetzelfde. Toch is het een goed idee om je te focussen om één onderwerp en je daarbij te houden. Zo zie je dat foodbloggers die gepassioneerd schrijven over hun niche beter gevolgd en gelezen worden dan als ze over ALLES willen schrijven. Ook voor bedrijven is dat handiger, die kiezen hun foodbloggers naar aanleiding van hun specialiteit, ook brandmanagers kijken daarna. Zo zal je eerder door een bedrijf gevraagd worden als ze duidelijk bent in je expertise.
Met een goed uitgewerkt sales & marketing plan zal je eerder succes hebben om een betaalde foodblogger te worden. Het is nog niet te laat om de laatste drie maanden eens goed op een rijtje te zetten met een bepaalt doel voor ogen! Hoeveel blogs wil je schrijven met welke onderwerpen. Welke evenementen ga je nog bezoeken en hoe veel volgers wil je nog krijgen? Hoeveel geld zou je willen verdienen deze laatste maanden en wat moet je daarvoor doen?
Misschien nog een investering doen voor de toekomst zoals een goede camera of een tripod , een softwareproduct of een goede training, speciaal voor Foodbloggers? Dé voorbereiding op een succesvol 2017, die je helpt om succesvoller online geld te verdienen!
Het team van Marketing for Foodies werkt hard aan een 5 delige videoreeks met een speciale Q&A sessie die alle onderwerpen waarop jij als foodblogger zit te wachten behandeld. Daarom hebben we een enquête gemaakt die je HIER kunt vinden.
Onder de invullers van deze enquête verloten we een VIP ervaring tijdens de perslancering van het Paviljoen Indonesia in de Markthal Rotterdam op 6 november 2016. Als VIP blogger krijg je exclusieve interviews, een ENORME goodybag en een heerlijke lunch voor twee personen bij Wah Nam Hong.
Doe dus mee en win die VIP plaatsen!
Download de 12 tips op www.marketingforfoodies.nl en blijf op de hoogte van onze foodbloggers activiteiten.
Tot snel!
Het team van Marketing for Foodies.