
De Russische beer komt er aan!!
Het gaat vriezen dat het kraakt en dat komt door extreem koude lucht uit Rusland.
Dus mensen opgelet, hamsteren!! Haal eten bij de super, gooi je vriezer vol en vul de voorraad pasta en blikken soep. Haal even hout voor de kachel want het word extreem koud volgende week. Vroeger was het wel anders. De kolen op het land moesten in februari en maart de magen vullen tot er iets groens en fris uit de grond te voorschijn kwam. De opgekuilde wortelen en aardappelen waren nu ongeveer wel op en de bodem van het zuurkoolvat en de zouten bonen kwam ook al in zicht.
Hout was er ook al bijna niet meer want al het dorre hout was al opgebrand en de laatste boom gekapt. Koning Winter regeerde met harde hand tot de laatste groene kool en de laatste aardappelen waren omgetoverd tot waterige, vitaminearme maar warme soep.
Gelukkig zijn die tijden voorbij! Er kwamen koelhuizen op de veilingen en konden we door gespreide teelt en kassen de teelt langer laten duren en zelfs vreemde groenten uit verre landen importeren zoals de tomaat en de paprika. Dat veranderde onze voedingsgewoonte voorgoed. Nieuwe gerechten deden hun intreden met de nieuwe medelanders die in ons mooie land kwamen wonen.
Wat de boer niet kent – dat eet hij niet, is een uitdrukking die minder en minder opgeld doet. Een enkeling daargelaten.
Ook op marketinggebied hebben we meer middelen tot onze beschikking dan vroeger. We zijn ook houdbaarder en moderner geworden. Het vliegtuigje met reclametekst om je doelgroep te bereiken is achterhaald door de drone. Maar een prima middel om op een mooie zomerse dag langs je doelgroep te bereiken! Zo is wat oud was niet altijd slecht en achterhaald……
Met alle digitale mogelijkheden die we hebben is het goed om eens achterom te kijken naar dingen die werkte, een brief bijvoorbeeld met een sleutelhanger of een pen. Nog steeds een succes! Een andere valkuil is altijd maar op zoek te gaan naar nieuwe klanten. 80% van je omzet komt nog steeds van 20% van je klanten dus eer die klanten nou eens, beloon ze voor hun trouw. Ga eens door je portfolio en kijk naar de klanten die je hebt, en doe deze een mooi aanbod. Grote kans dat ze graag WEER met je in zee gaan.
“Low hanging fruit” heet dat in marketing termen. Laag hangend fruit, makkelijk te pakken en dus makkelijke omzet die je snel kunt maken zonder veel inspanning. Bovendien zullen je bestaande klanten het zeer waarderen om ze een korting te geven als ze opnieuw bestellen.
Succes vandaag en denk er aan : de Russische beer komt eraan!!
Haal je schaatsen uit het vet en als je er nog geen hebt – schaf een onesie aan 🙂