
Inspiratie haal je uit dingen die je ziet maar ook uit leuke tijdschriften of foto’s op Instagram. Het Drink Inspiration Magazine ploft op de mat van mijn mailbox. Wat een leuk tijdschrift!!
De redactie schrijft :
We leven in een wereld van instagrammable drinks. De horecagast is klaar met ‘gewoontjes’. Hij wil “over de top” en dat je als barprofessional er vervolgens nóg een schepje bovenop doet.
Wat blijkt: die uitdagende freakshakes en fullcolour latte art zijn uitstekende marketing voor je horecabedrijf.
Deze editie staat daarom helemaal in het teken van epische drankjes en concepten.
De matcha hype is on!
Matcha is Japanse groene thee die is vermalen tot poeder. Het poeder bevat in hoge mate chlorofyl en veel aminozuren, waardoor het een oeroud geheim medicijn is. Naast de heilzame werking kun je er ook kunstwerkjes mee creëren.
De figuurtjes kennen we nu wel. Regenboog latte is de volgende hype in de wereld van latte art.
De cappuccino’s en latte’s met psychedelische kleuren in het schuim lijken Instagram de laatste tijd te hebben overgenomen. De Amerikaanse barista Mason Salisbury begon met het toevoegen van kleurstoffen aan zijn gestoomde melk om de kleurrijke koffies te maken. Dit idee werd al snel overgenomen. Helaas moet je even naar London om er van te genieten, maar deze trend zal wel heel snel worden opgepakt!
Wat je wel in ons mooie Amsterdam kunt nuttigen is een FREAKshake. Bij Bulls and Dogs wordt je freakshake – een soort van extreme milkshake – aftopt met karamel, stroopwafel, zuurstok, suikerspin en nog veel meer zoetigheden. Op luwe dagen gaan er 200 over de toonbank, op drukke dagen zo rond de 600 per dag Een wat?? Een freakshake! Jawel 3000 Kcal ,donut, chocolade en sprinkels. Een calorietyfoon in een glas.
Geïnspireerd op holbewoners, werd in de VS het concept van ‘bone luging’ – het consumeren van een shot bourbon door een stuk uitgehold bot – uitgevonden. (Mocht je dit zelf gaan maken, eet dan vooral het beenmerg op of maak er iets moois mee, heerlijk!!)
Bij Red’s True Barbecue in het Verenigd Koninkrijk serveren ze het shotje als onderdeel van een compleet gerecht. Acht-uur-gerookt ossenvlees wordt geserveerd in de holte van het beenmerg, samen met een zoete ingelegde ui en een stuk maïsbrood. Het shotje hout gelagerde bourbon drink je na het consumeren van de maaltijd via het bot.
Je moet toch echt naar de US als je deze trend wil uitproberen in een bar : de redactie van Drink Inspiration schrijft : Kun je een bacon cheeseburger eigenlijk wel garnering noemen? Of een hele gefrituurde kip? De bloody mary lijkt een cocktail die zich bij uitstek leent om te versieren met de meest epische garnering.
Chicken-Fried Beast
Zoals ze de bloody mary’s bij Sobelman’s Pub & Grill in de Amerikaanse stad Milwaukee serveren, heb je ze waarschijnlijk nog nooit gezien. Wat begon met een simpele garnering van augurk, olijf, bleekselderij en een kleine garnaal groeide al snel uit tot de meest memorabele bloody mary ooit. Bij het restaurant wordt iedere bloody mary standaard versierd met twaalf á dertien
Dus ben je ook klaar met “gewoontjes”, ga dan deze trends eens uitproberen en maak er je eigen recept en neem dit concept een stukje verder, “make it your own ; do this at home”?
Veel plezier! Ook een trend gespot? Deel het hier met ons!
Happy blogging!
Caroline