
Presenteren kun je leren : neem een mooi bord, zorg voor een nette manier van opscheppen, veeg de randen keurig schoon en met een beetje styling krijg je het perfecte plaatje.
Als chef kun je dat als de beste maar hoe zit het met het presenteren van JEZELF?
Neem het recept van een “Original”, bijvoorbeeld een Lemon Meringue Pie, vaste ingrediënten, vaste manier van presenteren. Korst, vulling, meringue. Zo hoort dat eruit te zien!
Caesar salade is er ook zo een – al word deze al wat ingewikkelder omdat de mening verdeeld zijn over het originele recept ?
Maar nu even terug naar jezelf, jij bent het origineel. Er is maar 1 van…..JIJ, dus jij bepaalt de presentatie. Wie ben je en wat wil je anderen vertellen over jezelf? Je kunt het ook omdraaien -wat zouden anderen van je moeten weten?
Wat is jouw unieke recept – jouw merk, jouw branding? Als je er niet uitkomt dan zouden we daar samen eens over kunnen nadenken.
DAT is wat je moet uitvergroten – jouw unieke kracht, iets dat jij fluitend doet en voor een ander moeilijk is, iets dat verbazing en bewondering opwekt.
Misschien ben jij de beste Lemon Meringue Pie bakker in Nederland of is jouw versie van Caesar salade de meest briljante uitvoering aller tijden of is jouw snijtechniek toch zoveel beter en sneller dan iemand anders.
Hoe wil jij je presenteren? Wat is jouw unieke kwaliteit die jou boven alle anderen uit laat stijgen.
Want daar zijn brandmanagers naar op zoek.
Mensen die passen bij hun merk, hun brand. Die een verlengstuk worden van waar dat merk voor staat, die het versterkt en uitdraagt, en daar hebben ze geld voor over.
Jezelf presenteren, een merk maken van jezelf kan ik je leren. Want het start allemaal met jezelf op de juiste manier presenteren. Je goed kunnen verwoorden in een interview, wie je bent, waar je voor staat.
Zoals ik al zei ; presenteren kun je leren.
Je bent al een expert op jouw gebied, nu alleen nog de juiste match vinden ?
En laat ik daar nou een expert in zijn!
Mail me ; caroline@marketingforfoodies.nl